06 80 111 888 (ingyenesen hívható zöldszám) info@techoffice.hu

Nyomtatni akarsz, de mindig van valami gond? Mutatjuk az 5 legbosszantóbb problémát!

A saját irodai nyomtató az esetek többségében számtalan előnnyel jár. Egyfelől nem kell minden egyes dokumentum vagy marketinganyag kinyomtatásával felkeresned egy profi nyomdát, így zökkenőmentessé teszi az iroda működését. Mármint akkor, ha abban a kiváltságos helyzetben van részed, hogy egyetlen bosszantó nyomtató problémával sem találkozol az eszköz használata során. Pedig azokból akad jó pár… Hiszen, mint minden más gép vagy elektronikus készülék, az irodai nyomtatók is meghibásodhatnak, ha pont a karbantartásukon vagy a gyári kellékeken próbál spórolni a cég.

Nyomtatni akarsz, de mindig van valami gond? Mutatjuk az 5 legbosszantóbb problémát!

🕒 Becsült olvasási idő: 8 perc

A leggyakoribb nyomtatóproblémák közé általában a legtriviálisabb dolgok tartoznak. Ilyen a papírelakadás, a lassú nyomtatás, az egyenetlen nyomtatás és a rossz színkimenet. Tudjuk, milyen bosszantó lehet, amikor újra és újra meg kell küzdenetek az eszközzel. Persze az új üzleti nyomtató vásárlás jó megoldás lehet, de azért nem kell rögtön kukázni a készüléket.

A legbosszantóbb nyomtató problémák

1. Az irodai nyomtató nagyon lassan működik

Nincs is annál bosszantóbb, amikor a beígért nyomtatási sebesség helyett egy csigalassú folyamattal találod magad szembe. Persze a nyomtatási sebesség nagyban függ attól, hogy milyen típusú nyomtatót használsz és attól is, hogy mire használnád. Például dokumentum nyomtatásra, fotónyomtatásra vagy valami másra.

Mindazonáltal vannak olyan nyomtatók, amelyek eleve lassabb sebességgel nyomtatnak a kiváló minőségű nyomatok érdekében, míg más eszközök ugyan gyorsabbak, cserébe viszont a nyomtatási minőség alacsony.

Abban az esetben, ha rendszeresen használjátok az irodai nyomtatót, és azt vettétek észre, hogy a korábbi tempóhoz képest lassabbá vált, előfordulhat, hogy a nyomtató beállításaiban történt némi változtatás. Ilyenkor érdemes megpróbálni visszaállítani alapállapotba a gépet és újra megpróbálkozni a nyomtatással. Az is elképzelhető, hogy a túl magasra állított nyomtatási minőség okozza a gondot, vagy szimplán idősebbé vált a gép és nem bírja a korábbi hajszát.

2. A nyomatok színei elhalványultak

A nyomtatás minősége nemcsak a nyomtatótól függ, hanem a patrontól és tonertől is. A tintasugaras nyomtatókban használt tintapatronok folyadékot, míg a lézernyomtatókban használt festékkazetták port tartalmaznak. A tintapatronban lévő tinta lehet festék- vagy pigmentalapú, attól függően, hogy milyen nyomtatóval rendelkezel. Ha a nyomtató tintapatront használ, és a nyomatok színei fakóak, előfordulhat, hogy a tinta megszáradt és ki kell cserélni.

 

3. Csak az oldal felét nyomtatja ki a gép, míg a másik fele üresen marad

Ha az üzleti nyomtató csak az oldal felét nyomtatja ki, akkor valami biztosan nincs rendben. Első körben próbálkozz meg azzal, hogy kihúzod a nyomtatót az áramforrásból, kikapcsolod a számítógépet, majd pár perc pihenő után újraindítod mindkét eszközt, utána pedig lefuttatsz egy teszt nyomtatást.

Amennyiben a nyomtató továbbra sem nyomtat megfelelően, a probléma a nyomtatóban, a festékben, a dobegységben vagy a görgőben lehet. A hibaüzenetnek meg kell magyaráznia, hogy mi a probléma. Végső esetben szakembert kell hívni a probléma megoldásához.

4. Néhány szín hiányzik a nyomatokról

Ez gyakori probléma és sokan arra gondolnak ilyenkor, hogy elfogyott a tinta. A probléma hátterében azonban különböző okok állhatnak. Mielőtt kicserélnéd, először ellenőrizd a kazettát. Amennyiben a patronok még tele vannak, akár az eltömődött fúvóka is okozhatja a problémát.

A nyomtatók RGB (piros, zöld és kék) vagy CMYK (ciánkék, bíbor, sárga és kulcs) színek kombinációját használják, és ha egy fúvóka, amely e színek valamelyikét továbbítja, eltömődik, az rossz színhasználathoz vezethet, illetve ahhoz, hogy az adott színt egyáltalán nem használja a nyomtató. A színek hiányának egy másik oka az lehet, hogyha nem használod rendszeresen a nyomtatót, a használat hiánya miatt a tinta kiszáradhat.

5. A papír folyamatosan elakad a nyomtató belsejében

A nyomtatókkal kapcsolatos szintén gyakori probléma a papír elakadása. Ügyelj arra, hogy megfelelően helyezd be a papírokat a tálcába, és ne töltsd túl annál jobban, mint amennyit az eszköz használati utasítása engedélyez. Ha ez nem oldja meg a problémát, nézd meg a nyomtató felhasználói kézikönyvének hibaelhárítási szakaszát. Amennyiben ez sem működik, hívj szakembert és ellenőriztesd a problémát.

A papírelakadás oka ilyen esetben a törött vagy rosszul beállított görgők is lehetnek, amelyek a papíradagolón keresztül szállítják a papírt a nyomtató belsejében. Ezek cseréje vagy szervizelése segíthet a probléma megoldásában.

Mi állhat még a problémák hátterében?

Nyomtatóhiba esetén természetesen nem arról van szó, hogy az eszköz utál téged, de ezt bizonyára Te is tudod. Ha rendszeresen azt tapasztalod, hogy a nyomtatás meghiúsul, akkor valószínűleg nem veszel észre valamit, amit kellene, nem állítod be a készüléket megfelelően, vagy éppen a nyomtató nem akkora igénybevételre van tervezve, amennyire a gyakorlatban használjátok.

Túl ritka, vagy túl gyakori használat

Egy átlagos, otthoni kapacitásra tervezett nyomtató napi pár oldalt bír. Ha az irodában szinte füstöl szerencsétlen készülék, annyira sokat nyüstölitek, nem kell csodálkozni azon, hogy néha fogja magát, és leáll. Túlmelegszik, túl nagy az igénybevétel, „pihen” kicsit. Aztán mintha mi sem történt volna, kis idő múlva működik tovább. Egy ideig, aztán megint megáll.

Az se sokkal jobb megoldás a nyomtató szempontjából, ha egy nagyobb igénybevételre tervezett eszközt alig-alig, a kapacitását ki nem használva üzemeltettek, mert például beszárad a tinta és amikor kellene, nem nyomtat semmit. Ezért fontos, hogy olyan nyomtatót válassz, ami passzol ahhoz az igénybevételhez, aminek a cégnél ki lesz téve.

Össze-vissza állítgatják a kollégák

Mindenki mást nyomtat, más igényekkel, össze-vissza állítgatja a nyomtatót, és persze senki nem veszi a fáradságot, hogy visszaállítsa az alapállapotra, miután végzett. Te pedig ott állsz, és nem érted, miért nem tudod kinyomtatni azt, amit akarsz. Gyakrabban előfordul, mint gondolnád! Először mindig a beállításokat ellenőrizd, ha megakadna a nyomtatás: állítsd vissza alaphelyzetbe, ha szükséges pár percre az áramforrásból is kihúzhatod.

Lehet, hogy a 10 éves nyomtató már nem állja meg a helyét?

Semmi sem működik örökké és hibátlanul, a nyomtató sem. Ha egy már-már muzeális darabot őrizgetsz az irodában, nem meglepő, hogy megadja magát a korának. Valószínűleg csak idő kérdése, és végleg le fog állni, ezért talán ideje lenne beruházni egy újra.

Ha a nyomtató rendszeresen leáll, annak mindig oka van, és ez az ok ritkán minőségi probléma, nézd át a lehetőségeket, mielőtt leírnád az adott típust! Vagy vegyél olyat, ami az idő 100%-ában rendelkezésedre áll, kompromisszum nélkül.

Töltsd ki a nyomtató választót és 4 órán belül már a kezedben lesznek azok a megoldásjavaslatok, amik biztosan nem hagynak cserben. Ints búcsút te is a szerelgetésnek. 🙂

Szeretnéd tudni, hogy a te céged nyomtathatna-e hatékonyabban és fenntarthatóbban?

Töltsd ki a nyomtató választót és akár 60 percen belül megismerheted az új, modern, költséghatékony és fenntartható irodai nyomtatódat!

Értesülj Te is az akciókról
Soha nem küldünk spamet.
NAIH azonosító: NAIH-124541/2017.
Kérdésed van? Visszahívunk.
Add meg az adataidat és hamarosan keresni fogunk.
KAPCSOLAT
Köszönjük. Hamarosan keresni fogunk!
Az elküldöm gombra kattintva elfogadod az ÁSZF Adatvédelmi nyilatkozatunkat. Adatkezelési azonosítónk: NAIH-124541/2017.
MINDJÁRT KÉSZ!
Már csak meg kell adnod néhány adatot és hamarosan felvesszük Veled a kapcsolatot.
A küldés gombra kattintva elfogadod az adatkezelési szabályzatunkat. NAIH-124541/2017.