EPSON JÓTÁLLÁS
Az Epson ezt a kereskedelmi jótállást biztosítja „Önnek”, a termék végfelhasználójának*. Amikor ebben a dokumentumban a „jótállás” szó
további minősítés nélkül szerepel, az erre a kereskedelmi jótállásra vonatkozik. Ez a jótállás kiegészíti a terméket Önnek szállító céggel vagy
személlyel szemben, valamint az Epson vállalattal vagy bármely más személlyel szemben fennálló jogait. Ezek a törvényes jogok országonként
változnak, és ez a jótállás nem befolyásolja azokat. Az „Epson” név az Epson vállalatok egyikét jelenti, amelyek e dokumentum 68. oldalán
szerepelnek. Az, hogy melyik Epson vállalat kínálja Önnek ezt a jótállást, attól függ, hogy az Ön Epson termékét melyik országban értékesítette
először egy Epson vállalat, ahogyan ez a listában szerepel.
* A jótállást nem biztosítjuk másoknak, akik a terméket végfelhasználó vagy más viszonteladó részére történő továbbértékesítés céljából vásárolják meg.
Az Ön termékére vonatkozó jótállási időszakot az Epson www.epson.eu/warranty weboldalán tekintheti meg, ahol ezt a jótállást biztosítjuk,
az ott található keresési lehetőség segítségével. A jótállási idő a termék megvásárlásának időpontjától kezdődik. A jótállási idő semmi esetre
sem terjed ki a termék meghatározott élettartamán túlra vagy a termék maximális felhasználásán túli használatra (lásd a termékdokumentációt),
ha ezeket a jótállási időszak alatt elérik. A „termék” magában foglalja az általunk, az Epson által a termékkel együtt szállított tartozékokat, a
fogyóeszközök kivételével. Ha más személynek továbbadja a terméket, akkor a jótállás rá is vonatkozik; a jótállás időtartama, mely a termék
első megvásárlásának napján kezdődik, a továbbadás után is folytatódik.
Ha az Ön Epson terméke a jótállási időszak alatt nem a specifikációknak megfelelően működik, a jelen dokumentumban
leírt szolgáltatásokat nyújtjuk. Bizonyos területeken szolgáltatásainkat felhatalmazott szerződéses partnereink biztosítják. Ön azokra
a szolgáltatásokra jogosult, amelyeket az Epson a termék földrajzi helyének megfelelő országban standard szolgáltatásként nyújt. Általában
először támogatást nyújtunk, és tanácsot adunk a hiba kijavításának elősegítésére vagy a hiba típusának meghatározására. Ha (saját
belátásunk szerint, a modelltől, korától, földrajzi helyétől és a hiba természetétől függően) úgy ítéljük meg, hogy a termék javítást igényel, akkor
intézkedünk a szükséges javítás elvégzéséről, vagy kicseréljük termékét egy minőség-biztosítási eljáráson átesett, felújított egységre. Mielőtt
bármely terméket egy Epson-szervizbe szállíttatna, távolítsa el és gondoskodjon a tárolt adatok, valamint nem Epson gyártmányú termékek
megőrzéséről. Kizárólag a nyomtatók felhasználói részére: Ne távolítson el tinta-, szalag- vagy festékkazettát, illetve karbantartókészletet
a nyomtatóból – ezekre szükség van a felmerült probléma diagnosztizálásához.
Nem javítjuk meg, illetve nem cseréljük ki a terméket, amennyiben véleményünk szerint a probléma oka a következő:
(i) külső okból bekövetkezett károk, beleértve a számítógépes vírusokat, az Ön alkalmazási szoftverének hibás működését;
(ii) a műszaki leíráson kívüli és műszaki leírásnak nem megfelelő használat, beleértve a túlzott használatot is (melyet a termék gyártója
határoz meg; az ő döntése arra vonatkozóan, hogy a használat a műszaki leírásnak megfelelő-e vagy sem, végleges);
(iii) nem Epson márkájú, illetve az Epson által jóvá nem hagyott tartozékok, alkatrészek vagy kellékanyagok használata;
(iv) az Epson által eredetileg szállított termék módosítása;
(v) a termékhez mellékelt illesztőprogramok vagy egyéb szoftverek. Ezek módosítását vagy javítását a szoftverhez tartozó licenc
szabályozza, és kívül esik a jelen jótállás érvényességén.
Jelen jótállási igazolás egy nyilatkozat azon szolgáltatásokra vonatkozóan, amelyeket meghatározott körülmények között
nyújtunk. Csak ezeket a szolgáltatásokat nyújtjuk, és a jelen dokumentumban leírtak szerint csak a termék javításáért vagy cseréjéért vállalunk
felelősséget. Nem garantáljuk, hogy a termék nem fog meghibásodni. A jelen jótállás semmiféle költséggel nem jár, és nem lépünk szerződésbe
Önnel.
A jelen jótállás biztosításával nem vállalunk felelősséget a jelen jótállásban szereplőkön túlmenően, illetve azon túlmenően,
amit a törvényi kötelezettségeink alapján kötelesek vagyunk biztosítani. Amennyiben bármilyen esetben az Epson felelősséggel
tartozik, úgy elhárítunk mindennemű felelősséget, feltéve, hogy az alkalmazandó törvények megengedik számunkra
a felelősségünk korlátozását, (i) az adatok sérülésével vagy elvesztésével kapcsolatos nyereségveszteségért, az ilyen adatok
használatáért, illetve ezek helyreállításáért vagy visszaállításáért, valamint (ii) a termékért Ön által kifizetett árat meghaladó
összegért.
Azokban az országokban, ahol a felelősség nem korlátozható vagy nem zárható ki bizonyos fajtájú károkkal kapcsolatosan, előfordulhat, hogy
némelyik, vagy az összes fenti korlátozás vagy kizárás Önre nem vonatkozik.
Az Ön Epson termékétől függően a kereskedelmi jótállás szerinti szolgáltatási szint lehet „központba való visszaszállítással” (a berendezés
visszaküldése javításra egy hivatalos Epson-szerviznek) vagy „helyszíni” (javítás a helyszínen egy hivatalos Epson-szerviz által). A hivatalos
szervizközpontok listáját megtalálja weboldalunkon, vagy forduljon a helyi Epson ügyfélszolgálathoz, amely útmutatást tud nyújtani Önnek
a legközelebbi ügyfélszolgálati központhoz (www.epson.eu).
Kereskedelmi jótállási szolgáltatási szint, folyamat:
– Bárhol is vásárolja meg a terméket, közvetlenül kapcsolatba léphet az Epsonnal (az elérhetőségek a weboldalunkon, a Támogatás
oldalakon találhatók), anélkül, hogy ehhez igénybe kellene vennie a potenciális viszonteladó közreműködését.
– Az első kapcsolatfelvétel és diagnózis után „központba való visszaszállítással” fedezettel rendelkező termék esetében megkérjük,
hogy küldje vissza a terméket valamelyik szervizközpontunkba. A visszaküldés költségét Ön viseli. Mindent megteszünk annak érdekében,
hogy a javítást a kézhezvételtől számított 5 munkanapon belül elvégezzük. A szállítási idő nem számít bele ebbe a javítási célidőbe.
A „helyszíni” fedezet esetén, ha a helyszínt fel kell keresnünk, a célunk, hogy ez a kapcsolatfelvételt követő 2 munkanapon belül
megtörténjen (minden 15:00 óra előtt beérkező megkeresés esetén). A szerviz az ügyfél által megjelölt helyszínt a szokásos munkaidőben
és munkanapokon keresi fel, kivéve az ünnepnapokat vagy bármely más olyan napot, amikor az Epson hivatalos szervize nem tart nyitva.
A fenti időbeosztás tájékoztató jellegű, és nem alkalmazható, ha a termék és a legközelebbi javítóközpont közötti távolság meghaladja
a 200 km-t. Az Önhöz legközelebbi szervizközpontot ide kattintva találja meg (www.epson.eu).
– Mindkét esetben, az Ön felelőssége a termék használatához, illetve a hálózathoz vagy más eszközökhöz való csatlakoztatásához
kapcsolódó konfiguráció eltávolítása, biztonsági mentése és újratelepítése. Az Epson nem vállal felelősséget az esetleges adatvesztésért.
– A „központba való visszaszállítással” szolgáltatási szint kiterjed a cserealkatrészek/felújított cseretermék biztosítására, a munkadíjra
és a termék javítás utáni visszaküldésének költségeire. A „helyszíni” szolgáltatási szint magában foglalja a technikus helyszínre történő
utazásának költségeit is. Ez a kereskedelmi jótállás nem biztosítási vagy karbantartási szerződés, így a javítás miatti leállás idejére nem
biztosítunk kölcsönkészüléket.
– Az incidens típusától függően a legjobb megoldást, a cserét vagy az új vagy felújított alkatrészekkel történő javítást választjuk.
– Minden nyomtatónkat eredeti Epson tintával szervizeljük.
A jelen jótállás szerinti szolgáltatások igényléséhez kérjük, forduljon a termék használatának országában illetékes Epson szervizhez.
Ez az információ a következő címen érhető el: www.epson.eu. Lépjen a webhelyen az Ön régiójának/országának megfelelő részére, és válassza
ki a támogatási részt. A jótállási szolgáltatások igénybe vételéhez igazolnia kell az Epson ügyfélszolgálatnak, hogy az érintett egyedi termék
a jótállási időtartam hatálya alatt áll. Ehhez általában a vásárlási blokk vagy számla szükséges, melyen szerepel a termék, továbbá a vásárlás
helyének és idejének azonosítása.
Ez a kereskedelmi jótállás nem terjed ki a következőkre:
– A termék konfigurálására a helyszínen.
– A felhasználó által végzett rendszeres karbantartásra, tisztításra vagy a kellékanyagok cseréjére (pl. tintapatronok, izzók) a Termék
használati útmutatójában leírt módon
– A termékhez csatlakoztatott vagy azzal együtt használt egyéb termékek kalibrálására, illetve a rendszergazdai vagy felhasználói kódok
visszaállítására. Ezen túlmenően az Epson nem vállal felelősséget a termék teljesítményéért, ha azt más berendezésekkel vagy szoftverekkel
együtt használják.
– A konfigurációs és alkalmazási szoftverek újratelepítésére.
– Olyan alkatrészek cseréjére (kivéve, ha erről külön megállapodás született), amelyeket a termék élettartama alatt általában kicserélnének,
vagy bármely olyan alkatrész cseréjére, amely módosítás, kopás vagy elhasználódás miatt elérte élettartama végét.
– A kellékanyagokra, beleértve, de nem kizárólagosan a tintákat, szalagokat, festékeket, fotokonduktorokat, sütőket, akkumulátorokat,
karbantartó készleteket, lámpákat és bizonyos esetekben az Epson vállalatétól eltérő, eredeti, az ügyfél által hozzáadott opciókat, valamint
az ezek használatához közvetlenül vagy közvetve kapcsolódó, a berendezésnél jelentkező következményekre.
Amennyiben az Ön terméke a használati országban nem kapható, vagy nincs a termékre érvényes támogatási szolgáltatás,
előfordulhat, hogy díjat számítunk fel a termék visszajuttatásért a legközelebbi olyan országba, ahol van a termékre érvényes támogatási
szolgáltatás, illetve az olyan alkatrészek beszerzéséért, amelyek helyileg nem állnak rendelkezésre.
A jelen jótállás körén kívül eső bármilyen további szolgáltatás igénylése esetén a szolgáltatásért azt a standard árat számoljuk fel,
amelyet a szolgáltatás elvégzésére felkért vállalat szab meg, és a szolgáltatások igénybevétele ezen vállalat standard üzleti feltételeinek
megfelelően történik.
Epson terméke optimális teljesítményének biztosítása érdekében azt javasoljuk, hogy kizárólag eredeti Epson kellékanyagokat
és kiegészítőket használjon. Információk és kiskereskedők a következő weboldalon találhatók www.epson.eu. Ezenkívül lásd
a www.epson.eu weboldalt a legfrissebb termékinformációkért, beleértve a telepítőprogramokat, a felhasználói útmutatót, a termékleírást,
a firmware-t és a termékhez kapcsolódó szoftverfrissítéseket.
További információk (nem képezik a jótállás részét)
Opcionális kiterjesztett jótállások rendelkezésre állhatnak az Ön termékéhez. Általában ezek kizárólag a termék megvásárlásának
időpontjában vagy röviddel azt követően vásárolhatók meg. Lásd a www.epson.eu weboldalt a részletekért.
Ha a termék meghibásodik az Epson jótállási időszakának lejárta után, a jótálláson kívüli, díjköteles javításokat a helyi Epson szervizek
végezhetik el. Lásd a www.epson.eu weboldalt a részletekért